2009. augusztus 12., szerda

a Dalnok örökre megpihent

R.I.P.



emlékszem, másodéves egyetemistaként vettem /kaptam karácsonyra a Fehér babák takarodója c. nagylemezét (igen, még 90, azaz Kilencven forintba került!) , és a vizsgaidőszakban "rongyosra" hallgattam. Bevallom, én ezen a Cseh Tamás-lemezen nőttem fel, ez volt az első találkozásunk. (A korábbiakat csak később ismertem meg.) Betéve tudtam a szövegeket: a vizsgaidőszakom napjait át-, átszőtték, körbefonták, hangulatilag meghatározták a a dallamok, és még a vizsgán a felkészüléskor is ezt dúdoltam. Igen, éppen ezt a dalt. Vagy egy másikat, bármelyiket erről a lemezről.

De kérdezhettek bármit, az összes lemezét tudom - dúdolni, meg szöveggel, még ha nem is teljesen tökéletesen.
Vajon ismeri-e valaki közületek a Műcsarnok c. lemezéről a B/3-as dalt? Igen! F. M. Dosztojevszkij és az ördög a címe, és benne van minden, ami dosztojevszkiji, csak éppen Cseh Tamás-osan. Ördöngösen ördögi!!

Láthattam Őt koncerten, kétszer is! Igaz, szintén egyetemi éveim alatt. Nem túlzok, ha azt mondom, meghatározó élmény volt...

Mielőtt Hévízre mentünk, megkerestem a weboldalát, betettem a kedvencek közé, de nem hittem volna, hogy beteljesül, amire akkor gondoltam. És mégis...
Nyugodj békében!

Nincsenek megjegyzések: